Fotograf Stockholm | Google Maps Business View Restauranger
972
post-template-default,single,single-post,postid-972,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-3.6.1,side_area_uncovered,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive
 

Google Maps Business View Restauranger

Google Maps Business View Restauranger

Google Restauranger

Google Maps Business View blir valet lättare under NYC Restaurant Week

Utmaning Under sommaren 2013 deltog 294 restauranger i NYC Restaurant Week. För att hjälpa dessa restauranger att få fler gäster ville NYC & Company lägga till nya informationsfunktioner på sina webbsidor med restauranginformation

Utmaning Under sommaren 2013 deltog 294 restauranger i NYC Restaurant Week. För att hjälpa dessa restauranger att få fler gäster ville NYC & Company lägga till nya informationsfunktioner på sina webbsidor med restauranginformation. Lösning För att ta samarbetet med deltagande restauranger till en högre nivå bäddade NYC & Company in Google Maps Street View och Business V iew på företagets webbplats på NYCgo.com. Tack vare framför allt Busin ess View, som tillhandahåller helt interaktiva virtuella inomhusrundturer för företag, fick restauranggäster möjlighet att utforska deltagande restauranger på ett nytt sätt.

Google Maps Business View

Erbjuder högkvalitativa interaktiva rundturer inne i företag. Dessa 360-graders panoramavyer har bäddats in i NYCgo.com direkt. Detta gör att besökare har möjlighet att utforska en restaurang och snabbt få en uppfattning om atmosfären och inredningen medan de bestämmer sig för var de vill äta.
Resultat
• I genomsnitt hade restauranginformation där Business View ing ick en 30 % högre klickfrekvens för reservationer
. • Besökare som tittade på Business View för ett givet företag k lyckade vidare till reservationssidan i 50 % av fallen (20 % oftare än besökare som inte tittade på Business View).
• 84 % av 1 300 tillfrågade kunder uppgav att Business View spe lade en avgörande roll i deras val av restaurang.

”Under NYC Restaurant Week märkte vi att ju mer engagerade gästerna var, desto troligare var det att de gjorde flera bokningar. Att använda Google Maps Business View och att förhandsvisa menyn som en del av bokningsprocessen har direkt påverkat våra besökares beslut om att boka bord.” – Edward A. Hogikyan, senior vice president.

No Comments

Post a Comment